An Abominable Crime

[sz-vimeo url=”https://vimeo.com/58133687″ /]

 

Synopsis
Born into a homophobic society, what are you willing to sacrifice to survive?
THE ABOMINABLE CRIME, at heart, is a story about a mother’s love for her child and an activist’s troubled love for his country.
It also gives voice to gay Jamaicans who, in the face of endemic anti gay violence, are forced to flee their homeland.
Simone, a young lesbian single mother, survives a brutal anti gay shooting. Now she must choose between hiding with her daughter in Jamaica in constant fear for their lives or escaping alone to seek safety and asylum abroad.
Maurice, Jamaica’s leading human rights activist, is outed shortly after filing a lawsuit challenging his country’s anti sodomy law. After receiving a flood of death threats, he escapes to Canada, and then risks everything to return to continue his activism.
Told first hand as they unfold, these personal accounts take the audience on an emotionally gripping journey traversing four years and five countries. Their stories expose the roots of homophobia in Jamaican society, reveal the deep psychological and social impacts of discrimination on the lives of gays and lesbians, and offer an intimate first person perspective on the risks and challenges of seeking asylum abroad.
________________________________________________________
Sinossi
Nato in una società omofobica, che cosa sei disposto a sacrificare per sopravvivere?
THE ABOMINABLE CRIME, in fondo, è una storia d’amore di una madre per il suo bambino e l’amore travagliato di un attivista per il suo paese. Si dà anche voce ai giamaicani gay che, di fronte all’endemica violenza contro gli omosessuali, sono costretti ad abbandonare la propria terra.
Simone, una giovane lesbica ragazza madre, sopravvive a una sparatoria brutale contro bersagli gay.
Ora lei deve scegliere tra il nascondersi con la figlia in Giamaica, nel costante timore per la propria vita, oppure fuggire da sola a cercare sicurezza e asilo all’estero.
Maurice, leader attivista per i diritti umani in Giamaica, è perseguitato dopo la presentazione di una querela che ha presentato, sfidando la legge contro la sodomia del suo Paese. Dopo aver ricevuto una marea di minacce di morte fugge in Canada e poi rischia tutto per tornare a continuare il suo attivismo.
Raccontate in prima persona mentre si svolgono, queste storie personali guidano il pubblico in un viaggio emotivamente avvincente attraversando quattro anni e cinque paesi. Storie che mostrano le radici dell’omofobia nella società giamaicana e che rivelano i profondi effetti psicologici e sociali della discriminazione sulla vita di gay e lesbiche, offrendo una prospettiva in prima persona intima sui rischi e le sfide che attendono quanti decidono di chiedere asilo all’estero.



Lascia un commento